sobota, 27 października 2018

Book z żuka


Właściwie to z chrząszcza, bo biedronki wszak należą do tego rzędu owadów. Chociaż czy te portugalskie także?...


W czwartek 18 października wspominałam na face(kło)booku o promocji 3 za 2 w sieci sklepów Biedronka. I jak wiadomo nie byłabym sobą, gdybym się do owadziego dyskontu nie wybrała. Okazało się dodatkowo, że trwa tam akurat Kiermasz Ksiażek i nie dość, że w dniach 18 – 20. 10 dostawaliśmy trzy w cenie dwóch, to jeszcze były one po 10 zł/szt (konkretnie 9,99zł) - w przeliczeniu daje to niecałe 7 zł za książkę (no dobra, 6,66zł). 

Nastawiona przedstawionymi na stronie sklepu przykładowymi tytułami, cudów się nie spodziewałam – nie było tam w zbyt wiele literatury będącej w moim kręgu zainteresowania. Ale jak to zwykle bywa, asortyment sklepu niespecjalnie pokrywał się z tym, co przedstawiono w ulotkach. I tym razem to bardzo dobrze. Dzięki temu promocja okazała się o tyle atrakcyjna, że wśród zwyczajowej w takich przypadkach marnoty, udało mi się wynaleźć kilka naprawdę pożądanych tytułów – przynajmniej pożądanych przeze mnie. Dodatkowo wszystkie są w stanie bardzo dobrym. Albo ludzie jakoś szczególnie delikatnie przegrzebywali koszyki, albo dobrzy Bogowie Druku czuwali.
Przyszła więc pora żeby pochwalić się pokazywajką.


Demet Altinyeleklioglu – Nurbanu. Synowa odaliski – cykl Tajemnice dworu Sułtana, tom 5


Jak się już jakiś czas temu "wysypałam" zaczęłam zbierać tę serię, a co za tym idzie znajdowała się ona na Wishliście. I w Biedronce wynalazłam jeden z brakujących tomów (było też kilka innych, ale akurat te, które już miałam w swojej kolekcji). Dzięki nielichemu fartowi wytrawnego przekopywacza koszyków, brakuje mi już tylko części 8, 9, i 10, czyli trzech ostatnich.

Jon Sprunk – Pokusa Cienia cykl Trylogia Cienia, tom 2


Wygrzebany z zaskoczeniem, że udało się upolować coś Wydawnictwa Papierowy Księżyc. Co prawda jest to druga część Trylogii Cienia (1 tom – Syn Cienia, tom 3 – Władca Cienia), ale i tak była na Wishliście, a jak pokazuje doświadczenie, czy zaczynam zbieranie od pierwszej, ostatniej czy środkowej części i tak nie ma to większego znaczenia, bo zwykle czytam serię jeśli mam ją kompletną. No nie lubię czekać nie wiadomo ile na kolejne tomy, taki mój "urok".
Seria opowiada historię płatnego zabójcy Caima, który szukając prawdy o śmierci swoich rodziców, co i raz wpada w tryby wielkich pieniędzy i walki o władzę. Trylogia porównywana jest wręcz do twórczości Brenta Weeksa i Brandona Sandresona. Książka uchowała się w stanie idealnym. Objętość około 570 str. Okładka miękka.


Brodi Ashton – Podwieczność cykl Podwieczność, tom 1


Kolejna książka od Wydawnictwa Papierowy Księżyc, której co prawda na Wishliście nie było, ale kilkukrotnie obiła mi się o uszy, ludzie się nad nią zachwycali, to wzięłam. Problem w tym, że nie zerknęłam na wiek tych zachwycających się i po dokładniejszym wczytaniu, chociażby w teksty z tyłu okładki, okazało się, że jest to typowa książka z gatunku young adults (t.j. dla starszej młodzieży) i w dodatku otwierająca "romantyczną trylogię o miłości, stracie i nieśmiertelności". Akcja powieści opiera się na wariacji motywu mitologicznego, a konkretnie losów Persefony, która to przypomnijmy, według starożytnicy Greków została porwana do podziemnego świata – tu tytułowa Podwieczność – przez zakochanego w niej władcę tychże włości, a na ziemi spędzić mogła jedynie krótki czas. No trudno, jak mi się nie spodoba po prostu nie dokupię kolejnych.


Julie Kagawa – Talon – cykl Talon, tom 1


Tu już z pełną świadomością wiedziałam na co się decyduję, to jest na książkę raczej młodzieżową. Autorkę jednak znam z dwóch innych jej powieści Żelazny król i Żelazna córka, które to kilka lat temu czytałam i co prawda niesamowicie mnie nie zachwyciły, ale wspominam ich lekturę całkiem miło. Skusiłam się więc na pierwszy tom innej serii – Talon. W Polsce ukazały się dwie części (zakupiony przeze mnie Talon, oraz Buntownik, którego teraz muszę upolować), nie wiem czy jest sens liczyć na przetłumaczenie i wydanie pozostałych trzech (Żołnierza, Legionu i Inferno), gdyż od końca 2016 roku nic w tym kierunku nie ruszyło.
Ogólny zarys intrygi opiera się na dwóch tajnych organizacjach. Zakon Świętego Jerzego poluje na smoki potrafiące przybierać ludzką postać i ukrywać się dość skutecznie wśród homo sapiens. Talon z kolei to organizacja stworzona przez prześladowane i tępione smoki w celu ochrony gatunku, która to z czasem stała się na tyle potężna, by przejść z pozycji obronnych do ofensywy. Motywy w sumie nie nowe, ale może udało się autorce coś sensownego z nich wycisnąć. Objętość książki około 400 stron, okładka miękka, pojedyncza.

Gustav Meyrink – Golem


Pozycja na doczepkę wzięta trochę z zasady: skoro mam zapłacić tyle samo za 2 czy za 3, to dlaczego mam brać tylko 2. Według opisu to ma to być ezoteryczna powieść grozy oparta na symbolice kabały, tarota i XVI- wiecznej legendzie o praskim Golemie.
Pozycja wydana naprawdę ładnie przez Zysk i S-ka: twarda fakturowana okładka z obwolutą. Stron około 300.


Magdalena Wala – Rzymskie odcienie miłości


Podobnie jak poprzednia, rodzaj doczepki i z-braku-laku. Ewidentnie książka z rysem romansidła. Wzięłam ze względu na historyczno-obyczajowe tło fabularne. Starożytny, jak sam tytuł wskazuje, Rzym gdzie kobieta oficjalnie nie miała nic do powiedzenia a dzieci były wyłączną własnością ojca, głowy rodu. Co w takich okolicznościach może młoda dziewczyna, która za kilka dni ma poślubić obcego jej człowieka? Dowiem się zapewne z niniejszej powieści. Książka wydana przez Czwartą Stronę w pojedynczej, miękkiej okładce, licząca niecałe 400 str.



Tyle. Poniewczasie odezwał się rozsądek podpowiadając, że w sumie to ostatnich trzech pozycji wcale nie musiałam brać a zakupione zostały jedynie ze względu na chwilową dominację kłobooczego szału promocji. 
Niemniej skoro już są, to należy je kochać jak wszystkie pozostałe. 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz