czwartek, 26 kwietnia 2018

Paczuszka z żółtą tasiemką


Najlepsze dopiero nastąpi. A właściwie już następuje.

Najprzyjemniejszym momentem każdej promocji na książki jest otrzymanie paczki upragnioną zawartością.  


Z moich (choć pewnie powinnam pisać "naszych", bo Kłobook w tym miesiącu mocno zaszalał) zamówień, jako pierwsza do celu dotarła przesyłka z księgarni wydawnictwa Prószyński i S-ka. O akcji Wiosenna Wyprzedaż informowałam Was we wtorkowym poście, a tu już w czwartek mogę się cieszyć moimi nowymi nabytkami. 

 
Zakupy jak pisałam wcześniej, stosunkowo małe. Tylko 4 pozycje, w tym dwie nie dla mnie. Jeśli chodzi o fantastykę to wielkiego wyboru nie było. Na stronie promocji przeważają tytuły głownie obyczajowe i (jak ja nie lubię tego określenia) literatury kobiecej.
Oto co udało mi się "wygrzebać"


Liliana Bodoc Saga o Rubieżach Tom I


O serii słyszałam całkiem pochlebne opinie. Może nie wybitna literatura ale całkiem solidne fantasy. Niemniej do tej pory jakoś nie zdarzyło mi się zakupić żadnego z tomów. Owszem przewijały się gdzieś w wyprzedażach ale zawsze była to część II. Tu nadarzyła się okazja zacząć od początku, czyli tomu I, więc skrzętnie skorzystałam. Zwłaszcza, że zapłaciłam za nią zawrotne 10,50zł (przy cenie okładkowej 48zł)
Książka jest solidnie gruba – ponad 700 stron. Całkiem ładna okładka z lakierowanymi wzorami i bardzo "tradycyjnym" dla gatunku projektem grafiki – zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek ilości odsłoniętych mięśni do powierzchni zbroi. Minusem jest pojedyncza miękka okładka (to znaczy bez zakładek), znacznie zwiększająca ryzyko strzępienia rogów. Książeczka dotarła w idealnym stanie wizualnym, co bardzo cieszy mego wewnętrznego fetyszystę. 

Mai Jia Szyfr


Swego rodzaju "doczepka" wzięta ze względu na dalekowschodnie pochodzenie autorki jak i miejsce osadzenia fabuły (takie klimaty też lubię). Brzmiało ciekawie to za te 7,60zł mogłam sobie pozwolić (cena okładkowa – 38zł). Z opisu jest to thriller szpiegowski z elementami psychologicznej analizy bohaterów: ich życia, emocji, motywacji, którego akcja dzieje się w egzotycznych dla nas Chinach. Tajne organizacje, kontrwywiad, łamanie szyfrów – brzmi trochę jak taki azjatycki Dan Brown.
Wydanie liczy prawie 450 stron. Okładka miękka z zakładkami, atrakcyjna w swej oszczędności – matowa z lakierowanymi wzorami chińskiego alfabetu, miła w dotyku, jakby "welurowa". To ostatnie grozi niestety szybkim wytarciem okładki i z przykrością muszę stwierdzić, że widać już pierwsze ślady, zwłaszcza z tyłu.


Monika Jaruzelska Zmiana
Maria Czubaszek, Wojciech Karolak Boks na ptaku czyli każdy szczyt ma swój Czubaszek i Karolak


Pozycje, jak wspomniałam, nie dla mnie a dla mojej siostry. Jak znajdę na nie czas (a będzie trudno) to może przeczytam zanim zawiozę prawowitej właścicielce.
Pierwsza zamówiona bo "W sumie ona [Monika Jaruzelska] nieźle pisze, to możesz mi wziąć". Druga ze względu na błyskotliwość autorów i murowaną dobrą zabawę przy lekturze. Obie wydane bardzo ładnie. Jedna w oprawie zintegrowanej, druga w twardej


Teraz pozostaje czekać tylko na pozostałe cudowności. Oby jak najszybciej doszły...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz